Az Epic és a Microsoft befejezte a Gears of War Windows-verzióját mely el lett halmozva egy halom új exklúzív tartalommal. A Gears of War a tavalyi debüt után minden eladási rekordot megdöntött és rögtön kasszasiker lett, azóta is több mint négymillió példányt értékesítettek belőle világszerte. De tudtad hogy mikor az Epic eredetileg bemutatta a játékot a 2005-ös E3 idején, akkor az egy PC-n futott?
Az Epic az első hírverésnél rögtön leszögezte hogy nem egy Xbox 360 portról van szó, hanem egy teljesen párhuzamos fejlesztésről mely már a fejlettebb Unreal 3 grafikus motort használja a játék során, szemben a Gears of War Xbox 360 verzióval ahol a fejlesztőknek alig maradt idejük hogy befejezzék a játékot, "M" a nagy testvér által gyakorolt nyomás és a korai megjelenés miatt. Így mind a grafikus motor mind a történet a pc verzióhoz képest kicsit csorbábra sikerült ahoz képest ahogyan ők elképzelték. Na de nézzük akkor mi is az a tartalom amivel többet kaphatsz az Xbox 360 verziónál. Elsőként a szingli rész nő kerek öt chapterrel, a multi rész megkapja az összes multiplayer beleértve mind a hat letölthető pályát is melyek az elmúlt egy év során érkeztek név szerint; Old Bones, Raven Down, Garden, Bullet Marsh, Process és a Subway. Ezen felül kap még három új multiplayer arénát melyek neveit még egyenlőre az ismeretlenség homálya fedi, egy új multiplayer játékmódot, és az Unreal 3 pályaszerkesztő legújabb verzióját.
Erről az utolsó elemről érdemesebb pár szót ejteni. A pályaszerkesztő amit játék mellé ad az Epic megegyezik azzal a pályaszerkesztővel amit ők használtak a fejlesztés folyamán. Így teljes módosítási lehetőséget ad a kisérletező játékosok számára hogy elkészítsék saját pályáikat, szintjeiket és módjaikat, esetleg a már kész pályákat saját kedvük szerint alakíthassák. Annak a sok fizikai és grafikai motor optimalizálásnak amit egy év során végrehajtottak köszönhetően a játék már egy fejletebb Unreal 3-as motoron fog futni, ez sajnos azt a negatívumot hozza magával hogy ezen tartalmak nagy része soha nem fog megjelenni Xbox 360-ra.
Az új single-player tartalom úgy lett megtervezve hogy az utolsó "Act" után, tehát miután Raam tábornokot legyűrtük, fog a történet folytatódni. A játék kivitelezését tekintve ez úgy fog működni hogy mikor beteszed a játékot az az elejétől fog kezdődni de felajánlja a veterán játékosoknak azt a lehetőséget is, hogy az új chaptereket kiválasztva kezdhessenek. Ez a chapter elrendezés arra a feltételezésre ad okot hogy valószínűleg a Gears of War második részénél mi Xbox 360-as játékosok ezzel az 5 új chapterrel fogunk kezdeni a játék elején. De ez az én fantazmagóriám torzszüleménye így ha ez nem így lesz előre is elnézést kérek. Az új tartalmat "Timgad"-nek nevezik, a helyszín a Sera egyik lerombolt városrésze lesz, a történet szerint Marcus Fenix és Delta Squad ott folytatja a sztorit közvetlen ahol abba maradt és hogyan érnek oda a vasútállomáshoz ami az elsődleges cél volt. Ezáltal minden rajongó számára egyre világosabb lesz a történet minden cselekménye. Sok új csatával a Locust horda ellen és egy harc az óriás méretű Brumak-el ami sajnos az Xbox 360 verzióból kimaradt és csak egy átvezető videón láthattuk.
Ezek az új szingli tartalmak "Casual" fokozaton egy plussz órával fejelik meg a teljes játékidőt. De nem is az offline rész amiért ennyire sikeres a játék hanem a multiplayer rész aminél biztosan állíthatom hogy PC-s élvonalban is erősen megfogja szorongatni az FPS felhozatalt. Tartalmazni fogja az Xbox 360-as verzióból jólismert ketten játszható koperatív módot. A multi rész új játékmódja egy "King of the Hill" alapú játékmód lesz mely meg lesz variálva az Annex-ből jólismert elemekkel. Annyit lehet így előre tudni róla hogy területek kell foglani és tartani azokat 120 másodpercig és ügyelni rá hogy a másik csapat játékosai ne tudják azt megszerezni.
Az Epic remek módon oldotta meg az irányítást a játékban. Xbox 360 vezetékes kontrollerünket csatlakoztatva számítógépünkhöz ugyanaz a kontroller séma választható mint az Xbox 360-as verzióban, de nem maradt ki az egér plussz billentyű kombó sem ezáltal támogatva a PC-s társadalmat ami valószínűleg sok vitát fog gerjeszteni multiplayer játékok során. Mivel egy egér érzékenysége nagyobb a 360 kontrellerénál de ennek a külömbségnek a kompenzálására is kitaláltak valamit az Epic-es fejlesztők. Az irányítás alapból a szokásos FPS beállítás és a célzás az egérrel történik, de mint minden játékban teljesen személyre szabhatjuk majd azt. Igazándiból amit szerintem a PC-s gamereknek nehéz lesz megszokni hogy a játék nem egy hagyományos "Run and Gun" játék a fedezék használat miatt. Az egér bal gombját a lövéshez használhatjuk a jobb oldali egér gomb pedig az akciógomb szerepét tölti be, ezt használhatjuk a fedezékek mögé való beálláshoz és a falhoz tapadáshoz ezáltal egyszerűbbé téve a játék irányítását. A futást a "W" gombra tették kétszer lenyomva játékosunk már sprintel is az ugrás pedig a "SPACE" gombon kapott helyet.
Az eltelt egy évnek köszönhetően a Gears of War vizuálisan jobban néz ki mint Xbox 360-as elődje. Monitorod előtt űlve közelebb vagy a kijelzőhöz így minden apró részlet jobban szemügyre vehető és jobban látszik mint a nappalidban a tv-d előtt. A játék hardver igénye elég magas, előzetes információk alapján a minimális rendszerkövetelmény a következő: 2GHz AMD vagy 2.4GHz Intel Single-Core, 1GB memória, és minimum egy Nvidia 6600 vagy ATI X700 videókártya.
A Gears of War a Games for Windows sorozatban fog megjelenni ezáltal támogatni fogja a Windows Live szolgáltatást. Mindazonáltal azt a baklövést nem követik el amit a Halo 2 PC-s megjelenésénél hogy a játék csak a Windows Vista platformot támogatja ezáltal a játék a Vista mellet futni fog a Windows XP minden verzióján is. A játék nem tartalmazza az online kereszt-platformot így az Xbox 360 játékosok nem mérhetik össze tudásukat PC-s társaikkal. A játék nem csak a Microsoft hálózaton keresztül fog futni így saját szervereken is játszhatunk majd. A Windows Live szolgáltatás tartalmaz az Xbox Live hálózathoz hasonlóan egy achievements rendszert melyben szintén 1000/1000 pont a maximálisan kinyitható teljesítmény pontok száma. Az Epic megtanulta a leckét az ecsívmentek terén is és módosított azok közül jópárat nehezítve ezáltal azok megszerzését. Például a 100 Headshot-ért meg kell szenvednünk majd, mert a játék csak akkor számolja a fejlövéseket ha meg is nyerjük mellé a meccset, máskülömben elveszik a teljesítményünk.
Végszóként csak annyit hogy a karácsonyi játékfelhozatal talán egyik legütősebb pc-s címe és ez a minden extrával megtűzdelt játék jó beruházás lesz minden pc játékos számára. Várható megjelenés: 2007 November 6.