A "The Darkness" egy képregény adoptációból készült belsőnézetes lövöldözős nyomozós akciójáték. A képregény először 1996-ban jelent meg és a kezdetekben nagy sikereket könyvelhetett el magának. Összeségében világszerte egymillió darabot értékesítettek belőle. A képregény sorozatot létrehozta Marc Silvestri, Garth Ennis és David Wohl de közreműködtek más hírneves írók is köztük például: Paul Jenkins, aki szintén dolgozott a képregényen. 2005 márciusában a Top Cow-tól a "The Darkness" jogait megvásárolta a Majesco hogy egy konzoljátékot fejlesszen belőle Xbox 360 és Playstation 3 játékkonzolokra a Starbreeze Studios, akik nevéhez már néhány igényes exklúzív Xbox cím fűződik mint például az "Enclave" és a 2004-ben kiadott "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay" mely a maga idejében jócskán meghaladta a saját korát és azóta kult játéká avanzsálódott. Így nem kétséges számomra hogy ezúttal is egy nagyon igényes alkotással fogunk szemben állni. Végezetül a tavalyi évben a 2K Games megszerezte a kiadás jogait és a játék megjelenését 2007 Június 27-29-re tervezik.
A történetről röviden annyit hogy a 21. születésnapja előestéjén, a főhőst a mafia bérgyilkost Jackie Estacado-t akit a játékban mi alakítunk megszállja egy rosszindulatú túlvilági hatalom. Ez a természetfeletti gonosz, plussz erőkkel vértezi fel főhősünket akinek meg kell tanulnia azt hogy hogyan tudja majd kontrolálni, ezeket a démoni képességeket. A történet elején Jackie a mafiafőnök megbízásából aki egyébként Paulie bácsikája, bérgyilkos bevetésen van, de hamar elhullanak mellőle társai mire feleszmél jóformán már csak egyedül maradt. A küldetés elején főhősünk hamar rájön hogy tőrbe csalták és születésnapi ajándékként egy időzített bombát kapott egy hulla társaságában. Túlélve a robbanást megpróbál megmenekülni az életét mentve és felgöngyölíteni e relytélyes történet szálait, mindeközben egyre jobban elhatlmasodnak rajta a gonosz démoni erők...
A játékmenet egyedülálló módon először elegyíti modern bűnügyi drámát és a természetfeletti rémületet. Ha hasonlítani lehetne valamihez akkor azt mondanám ötvözi magában a "Max Payne" és a "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay"-t megfűszerezve a "Geist" és a "Condemned" misztikus és horrorisztikus hangulatával. A játékban található környezet masszívan rombolható megengedve a játékosnak hogy porrá őrőlje a New York-i alvilág díszleteit utat engedve a véres bosszúnak a régi munka adón a New York-i alvilág fején és legvégűl a párhuzamos túlvilág rémisztő teremtményein ahol az igazi sötétség lakozik. Ez utóbbi talán a legfőbb cél hogy Jackie Escatado ne tudja tovább örökíteni ezt a démoni képességet a jövendőbeli gyermekeire.
Bevallom kicsit örültem mikor tavaly megtörtént a kiadóváltás és 2K Games egyengette tovább a projectet. Ugye minnél több a pénz annál igényesebb lesz egy játék, sajnos a Majesco név az utóbbi időkben igencsak megkopott a szememben. No de térjünk vissza a játékhoz. A történetben szereplő karakterek megszólaltatásához hírességek adták a hangjukat. A főszereplő Jackie Estacado-t "Az Elit Alakulat" és az "Oz"-ból jólismert Kirk Acevedo szólaltatja meg. Jackie gonosz énjét a sötétség hercegét "The Darkness"-t Mike Patton aki korábban a Faith No More-ban zenélt. A Berserker Darkling az éjszaka csatlósa Richard Steven Horvitz hangján szólal meg aki nem az első játékhoz adta hangját szerepelt a Resistance: Fall of Man, Destroy All Humans! és a Psychonautsban is. Jackie szerelmét Jenny-t a "Sírhant Művek"-ből jólismert vörös üdvöske Lauren Ambrose alakítja akinek ez volt az első játék szinkronja.
Sokat gondolkoztam korábban hogy egy belsőnézetes játéknál hogyan lehetne hasonló fedezékrendszert kialakítani mint amit már a Gears of War-ban az Epic alkalmazott. Nos úgyérzem a Starbreezes fiúknak sikerült valami maradandót alkotniuk a fedezékek terén. Ez a játékban úgy mutatkozik meg hogy mindkét kezünkben fegyvert tartva beállunk egy oszlop mögé lassan kikémlelünk mögűle akkor karakterünk finoman kitartja az egyik fegyvert amivel célozhatunk és rögtön lőhetünk is a játékba beépített automatikus fedezékrendszernek köszönhetően. Majdhogynem tökéletes a rendszer és biztos vagyok hogy ez visszaköszön más FPS játékokban is hamarosan. A másik dolog ami rögtön szembetűnik a játék szépsége SD és nagy felbontású HDTV-n VGA-n egyaránt. Folyamatos és akadásmentes részletgazdagan kidolgozott mindezt a vsync bekapcsolása mellet érte el a fejlesztő cég. A történet közbeni átvezető videók és a történetmesélés a főszereplő szemszögéből azt az érzést kelti mintha egy interaktív filmbe csöppentünk volna.
Főhősünk démoni alakváltozása után plussz lehetőségeink vannak például emberi szivek begyűjtése. Karunk meghosszabítása így egy sikló szörnyként bejuthatunk olyan helyekre ahova amúgy nem férnénk be. Gonosz segédünk a Berserker Darkling előhívása aki nekem nagyon bejött mert folyamatosan beszologat és nagyon keményen besegít a küldetések közben. Egyre kell ügyelni vele kapcsolatosan a sötétség élteti így próbáljuk meg a lámpák kilövése után előhívni mert a fényben hamarabb elpusztulhat. Képességeink az áldozatok begyűjtése után folyamatosan nő és újabb képességeket szerezhetünk meg. A játékban az egyszemélyes történet mellet található egy iszonyat pörgős multiplayer mód is melyben Death Match-ek és CTF Matchek során kamatoztathatjuk tudásunkat, de erről majd egy későbbi cikkben kitérek részletesen.
Végszóként ajánlanám a játékot minden e műfajt kedvelőnek aki szereti az izgalmakat a jó történetet és a felülmúlhatatlan interaktív élményeket.
A játék videó előzeteseihez klikk ide
YOU ARE NOTHING JUST MY PUPPET...