Először is pár dolgot tisztáznunk kell :ez lesz az első cikkem,szóval még bele kell rázódnom a dolgokba,nem kell leharapni a fejem. A második dolog pedig, hogy én mélyen Halo párti vagyok, bár ezt a cikket megpróbálom úgy megírni, hogy a lehető legjobban kiemeljem mindkét játék előnyeit vagy éppen hátrányait. Cikkemet három részre fogom felosztani, az első a játékok irányításáról, a nézetről fog szólni. A második részben kitérek a fizikai megoldásokra, az ugrásokra vagy éppen ezek hiányára, végül pedig összegzést csinálok. Kezdném is az irányítással: A Halo 3 egy fps,a Halo sorozat mindig is az volt és most belevittek egy tps nézetet, ami akkor jön elő, ha a rakétavetőt vesszük fel. Nem, nem a bazooka-t, hanem az újításak szánt követőrakétát. Ez is a hamradik rész egy nagy újítása, hiszen közel 4-5 új fegyvert raktak a játékba, és a régi, Halo 1-es fegyverek is visszaköszönnek.A Halo 3-mat irányításilag sikerül tökéletesen úgy újraalkotniuk, ahogy azt a második részben tökéletesen eltalálták.Igen, tökéletesen. Hallani olyan véleményeket, hogy a Halo azért aratott ekkora sikereket, mert ez volt az egyetlen jó fps xboxon.
Ha jobban belegondolunk,sok maradandó alkotás volt, de erre nem térek ki részletesen. A Halo-t igenis az irányítása miatt szerették az emberek. Ez volt(és még mindig ez) a legjobban irányítható játék xboxon. Itt nem segít rá a gép a fejlövésekre, hanem ténylegesen olyan tökéleteset alkottak, hogy egy kisgyerek képes fejest lőni mozgás közben.Ezzel szemben nagy minusz a GoW-ban megoldott fejlövés. Gondoljunk csak bele,hányszor lőttek minket fejbe hátulról, vagy fejbe 5méterről shotgunnal. Ez nem a tökéletes célzás terméke, hanem a gép számításáé. A Haloban ahová célzol,oda lőssz, persze a távolság függvényében. Ezzel szemben a GoW-ban jóval a célpont elé kell céloznunk (kivéve ha hostok vagyunk,mert akkor a levegőben is lehet fejest adni).Bár a célzás is a nézeteltérés számlájára írható, hiszen ha valaki játszott már Lost Planet című játékkal, ami szintén tps, az láthatja hogy tps és tps között is nagy eltérések lehetnek. Én személy szerint az irányítást mindenképpen a Halo javára írnám, hiszen ott sikerült tökéleteset alkotniuk a tervezőknek, ellentétben a GoW-al.
Az irányítás nagyban beleszámít a fizikai megoldásokba is, hiszen a Halo-ban irreálisan nagyot, a GoW-ban pedig egyáltalán nem lehet ugrani. A Halo első rész nem a Földön játszódott, szóval a gravitációs eltérés okozhatta a nagy ugrás lehetőségét, de hogy a második és harmadik részben miért nem javították ezt a hibát, azt nem lehet tudni, bár kétségtelen hogy ez sok ember szemét piszkálja és sok embernek nem tetszik. De emberek! Inkább lehessen ugrani, minthogy elakadjunk a levegőben. Igen, megint visszatértem a Gears hibáihoz. Mégpedig a egyik legidegesítőbbhöz, a falhoz tapadáshoz. Ki ne ordítozott még otthon, a gépe előtt mert úgy halt meg( vagy éppen úgy nem[gránát]) hogy odaszívta a fal magához. Ez a jelenség megfigyelhető a láncfűrésznél is,ahol akár méterekről odaszívja emberünket, hihetetlen idegességet okozva ezzel. A fizika összefoglalva mind a két játéknál elnagyolt, nem életszerű. Az elején nem írtam, de kitérnék a fegyverekre is. A Gears of Warban kezdőfegyvernek pisztoly, egy gépfegyver,ami fűrésszel van ellátva, s egy shotgun van nálunk. Ráadásul lehet nálunk 2-4 gránát. Ez mind szép és jó, reális, hiszen minden fegyver megjelenik emberünk hátán, onnan veszi elő, vagy éppen oda rakja el. HA TUDJA.
És itt van mégegy nagy hiba, mikor nincs fegyver a kezünkben, s emberünk mintegy majmot utánozva kap a hátához, de mind hiába. Ilyen hiba Halo-ban nincsen. Viszont e elyett van más. Vagyis volt. A Halo 1-2 ben nem volt látható a fegyverek helye, tehát a masterchief-ünk a semmiből vette elő a fegyverét, de ezt szerencsére a harmadik részben javították. Cikkem végére érve (kifogytam az ötletekből) az update-ekről szólnék pár szót. A Gears of War-nál eddig majdnem mindegyik javításnak szánt update mind egy szálig rosszul sült el. A játékban megjelentek az egyre nagyon bug-ok, az egyre idegesítőbb hibák, s az új játékmód, amit az emberek messiásként vártak szerintem sok embert diliházba juttatott a hostelőnyével. Halohoz eddig 3 update jött ki. Mindhárom észrevehetetlen, hiszen én egy 1.5 ös update-el tudok játszani egy sima, 1.0-ás játékossal is. Persze ez csak xbc-n van így, hiszen live-on nem játszhat két eltérő update-al rendelkező játékos együtt.
Pár kisebb hibát javítottak host téren. Mindkét játékhoz két pályacsomag jött ki eddig. GoW-nál az elsőnek nagyon nagy sikere lett, ingyenes volt és szerették az emberek.A második sok közösséget tépett szét, hiszen fizetni kell érte, sőt nagyon eltérő hangulata van a többihez képest. Halo 2nél az első map pack olyan sikereket aratott, mint GoW-nál az első. A másodikról nem nyilatkozhatok, hiszen az csak hitelkártyával letölthető. Igen, jól hallottátok. Nem lehet pontokért letölteni, csak pénzért. Remélem ilyen hibát nem vétenek majd a harmadik részben. Grafikailag nem tudom még összehasonlítani a két játékot, hiszen a Halo 3-ra még jön egy új motor, ami szép lesz jó lesz,de majd meglátjuk, hogy tényleg így lesz e.A beta motorja IS szép szerintem, bár next gen-hez képest elég sovány. Legyen elég ennyi az első cikkemhez, ehhez a VS témához még visszatérek, mégpedig a pályákat és a játszható játékmódokat fogom elemezni, egyszóval a multiplayert, mindkét játék legütősebb pontját. Elöljáróban ennyit. Kösz, hogy elolvastad a cikkem. Jöhetnek az értékelések :D