A tegnapi nap folyamán megérkezett az új Gears of War játékmód melynek neve Annex. Bemutatnom szerintem senkinek nem kell hisz két hete folyamatosan ettől hangos a gearsofwar.blog.hu. Az új játékmód nem a marketplace-ről tölthető, hanem egy játék frissítés formájában érkezett, tehát ha Xbox Live felhasználó vagy és behelyezed a Gears of War lemezed a frissítés rögtön települni fog. Sokáig gondolkodtam azon hogy ezt a cikket megírjam, de úgyérzem az eltöltött tíz masszív óra ezzel a játékmóddal bőven elég ahoz hogy megismerjem és feltárjam előttetek minden apró részletét.
Igen profi és jólmegtervezett területfoglalós játékmódról van szó, amely játszható az összes meglévő multiplayer pályán. A többi játékmóddal szemben itt még nagyobb szükség van a csapatjátékra és a komunikációra a csapat tagok között, ennek hiányában szinte biztosan betudható a vereség. Maga a játékmód mint azt korábban leírtam posztok elfogolalásáról szól, ezek az elfoglalható posztok helye mindíg a fegyvercserepontokon alapul és a poszt behúzása után mindíg változik. Minden csapatnak lehetősége van a poszt megszerzésére és megtartására, ezáltal így a posztból hatvan pont csapolható le csapatod számára. A játék akkor ér véget ha az egyik csapat eléri a hoszt által beállított ponthatárt és ezáltal megnyeri a mérkőzést.
Nézzük akkor a hosztnál beállítható lehetőségeket:
- Selected Map: Annak a pályának a neve amin játszani szeretnél.
- Number of Rounds: A lejátszható körök száma, érdemes egyre állítani mivel elég hosszú a játékmenet ha az elérhető pontok száma maximumon van.
- Bleed-out Duration: Kivérzés időtartama, ezt az értéket érdemes ötre állítani a respawn miatt melynek ideje tizenöt másodperc, így ha meghalsz, egyszer még mindenképp lesz lehetőséged hogy újra harcba állj a posztért.
- Round Score: Itt állíthatod be hogy egy mérkőzés megnyeréséhez mi legyen a maximálisan elérhető pontszám, legmagasabb érték 480 pont.
- Friendly Fire: Barát tűz bekapcsolása, nagyon fontos opció. Ettől tanulsz meg igazán pontosan lőni és vigyázni a csapat társakra.
- Private Slots: Player meccsben a barátoknak fenttartott helyek száma.
- Weapons Swapped: Ezzel az opcióval tudod a fegyverek helyét meghatározni a pályákon.
A másik dolog ami nagyon nem tetszett a játék közben, hogy hosztként internet sebességtől függetlenül valami féle lag vagy játék lassulás tudható be, nem csak nállam több embernél is tapasztalható volt, teljesen véletlen kiszámíthatatlan módon jelentkezik, de csak a hoszt oldalon. Ez talán betudható annak hogy a játékosok a pályán egy pont körül találhatóak. Vagy nem bírja a vas rendesen amit kétlek, vagy mivel első napja volt az Annex-nek és játékosok százezrei próbálták ki ezáltal nagyon elterhelték az Xbox Live hálózatát és ez így mutatkozott meg. Talán ez utóbbi a lehetséges válasz de ez napokon belül úgyis kiderül ha alább hagy az Annex láz és nem lesz ennyire terhelt a hálózat. Most kitérnék az állapotjelzőre ami a képeken is jól látszik a képernyő bal felső sarkában helyezkedik el. A két felső ikon a cog és a locust csapatok ikonja, ebben egy számláló mutatja hogy a csapatod mennyi pontot gyűjtött össze az aktuális mérkőzésen. A két ikon alatt található egy nagyon hasznos kis állapotjelző amely a következő poszt elfoglalásához tartalmaz információkat. Elsőként megjelenik benne az elfoglalandó fegyverposzt helyzete és iránya illetve hogy melyik csapat foglalja.
A respawn ideje az Annex-ben 15 másodpercre van beállítva ami nem is módosítható a hoszt által, tehát ha meghaltál 15 másodperces késéssel folytathatod a harcot. Ez a valóságban úgy működik hogy a hoszt oldalán működik egy visszaszámlálás ami 15 másodpercenként visszateszi a pályára az elesett játékosokat. Tehát a legtöbbször nem ezt az időt hanem jóval kevesebbet kell kivárnod. Mint minden játékban itt is respawn után pár másodpercig sérthetetlen a karaktered kivédve azt hogy némely játékosok beköltözve a respawn helyre darálják a többieket, de nem is a kill szerzés a lényege az új játékmódnak. Az elfoglalandó poszt alapján változik a respawn helye, de egyenlőre hogy mi alapján tesz ki a pályára még nem jöttem rá, ha valakinek sikerült rájönnie ne tartsa magában és ossza meg velünk a kommentek között.
Végszóként azt mondhatnám összeségében a hibáit leszámítva magával a játékmóddal én megvagyok elégedve. Az Epic megmutatta hogy ennyire kis pályákon is létre lehet hozni egy izgalmas területfoglalós játékmódot. Ami zavaróvá teheti a játékot az a hoszt előny bár ezt mint tudjuk hosztonként változhat. Ezzel kapcsolatban annyit tudnák hozzáfűznii hogy system linkben is kipróbáltam a játékmódot és úgy semmiféle hoszt előny nem tapasztalható egyik játékmódban sem. Tehát amíg a magyar internet viszonyok nem változnak és nem növelik a feltöltés sebességet kellőképp ahogy letöltési sebességgel tették év elején addig sajnos ez nem nagyon fog változni.